تلفن : 6-93 00 77 33 061
العربية العربية English English فارسی فارسی
تغییر سیاست های تغذیه ای بیمارستان آپادانا حسب دستور ریاست محترم بیمارستان

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۲۹

  دکتر بهشتی فر: سیاست ما در تغذیه بیمارستان جهت پیشگیری از مشکلات ناشی از مسائل تغذیه ای و ارتقاء سطح سلامتی و همچنین افزایش کیفیت غذا و کاهش مضرات تغذیه ناسالم برای پرسنل و پزشکان محترمی که قسمت عمده ای از عمر خود را در بیمارستان صرف می کنند بنا نهاده شده است لذا از سال 94 موارد زیر در این بیمارستان لحاظ گردیده است:

1-  آشپزخانه از شیوه پیمانکاری خارج و خود محور شده است که این امر نه تنها موجب افزایش کیفیت در خرید مواد اولیه و پخت غذا بر اساس کارشناس تغذیه شده و همچنین موجب صرفه جویی کلان ریالی به میزان 50 درصد نسبت به زمان پیمانکاری گردیده است.

2-  بزودی تغذیه سرخ کردنی کاملا به سمت غذاهای آب پز، بخار پزو کبابی و کاهش مصرف روغن هدایت می شود.

3-  استفاده از روغن کنجد و جایگزین کردن آن با روغن مایع غیر استاندارد و مضر در بازار ایران در دو مرحله اول برای پخت برنج و در مرحله دوم کلیه پخت و پزها لحاظ گردیده است.

4-  دور چین آب پز به جای دورچین سرخ شده استفاده می گردد.

5-  تغییر ظروف پلاستیکی را به ظروف آلومینیوم در مرحله اول انجام دادیم  و در آینده نزدیک نیز چینی آلات جایگزین ظروف آلومینیوم خواهد گردید.

6-  استفاده از دوغ را جایگزین نوشابه های ناسالم نمودیم.

7-  از اول تیرماه سال 95 به دلیل نا مرغوب بودن آبلیمو های موجود در بازار و تقلبی بودن آنها واحد تغذیه بیمارستان موظف گردید  لیموی طبیعی را زیر نظر نظر کارشناس مربوطه از بازار تهیه و در فضای بهداشتی آبگیری و نگهداری نماید تا ضمن بهره برداری از ویتامین های موجود در آبلیموی طبیعی سلامتی پرسنل، پزشکان که سرمایه بیمارستان می باشند و همچنین سایر افرادی که غذای بیمارستان را میل می کنند در مقابل مضرات افزودنی های غیر مجاز و تقلبی حفظ شود.

8-  با استفاده از منو غذایی تنوع غذایی را افزایش دادیم ضمن اینکه این منو به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است.

9-  احداث بنای آشپزخانه صنعتی برای استاندارد نمودن پخت و پز که در حال حاضر اساسی ترین اشکال آشپزخانه بیمارستان می باشد.

10-  احداث رستوران در حد امکان برای صرف غذای گرم و مناسب برای پزشکان و پرسنل

  البته  اجرای کامل نیات هیئت مدیره در امر تغذیه نیازمند صرف زمان مناسب است و همه عزیزان می توانند با ارائه پیشنهادات خود در انجام این اقدام مهم ما را یاری نمایند.



نمای ساختمان در حال تکمیل چند منظوره آشپزخانه بیمارستان آپادانا



fuck

نشریات الکترونیک

fuck

مقالات عمومی و تخصصی

fuck

تورمجازی و گالری تصاویر

fuck

پزشکان و متخصصان مجموعه آپادانا